Friday, June 7, 2013

The Great Escapade.....Melaka



Assalamualaikum.

Sebenarnya bukan la first time aku menjejak kaki kat bumi Hang Tuah ni. Sebelum ni pergi dengan family je. Kali ni perasaan lain sikit. Sebab pergi dgn someone special =)

Aku gerak dari KL amek bas KKKL terus ke Melaka Sentral. Aku suka pergi Melaka. Sebab keluasan negeri xde la berapa nak besar macam Johor. Lepas tu, harga tiket murah je x cecah RM15 pun dik. Cuma kat Melaka ni panas sangat. Almaklum la negeri tenaga hijau. Konon semua bangunan, rumah2 guna tenaga solar la. So, memang sangat dependent kepada suhu yg mencanak-canak. Kalau x aircond dalam rumah x boleh on. 

Ok, aku just senaraikan tempat yg aku lawati. Cheh, bajet mcm lawatan sambil belajar sekolah je nak lawat2 ni. Antaranya ialah;
1. AEON Melaka banyak habis masa sini utk shopping, lenguhkan kaki dan makan 
2. Restoran chicken chop dgn air jus gelas besar sebelah je dgn hotel depan hospital lupa nama pulak 
3. Coconut Shake Klebang sumpah sedap adik2 akak2 sila la mencuba
4. Pantai Puteri 
5. Melaka Sentral sebab datang dan balik naik bas

Hah tu je travelog aku masa pergi Melaka kali ni. Xde nak lepak dekat bandar hilir pun sebab tempat2 sana semua dah pernah pergi setiap kali datang Melaka. Kebosanan. So, pergi tempat2 biasa je kali ni.

Yang pasti trip kali ni memberi beribu riban makna dan kenangan. Biasa la kalau pergi dengan orang istimewa. 

Kau yg terindah di dalam hidupku ~~~
Hanya cintamu mekar selamanya ~~~
Lalala ~~~



tuuu diaa coconut shake klebang pastikan yg original abang2!
***gambar sumbangan dari instagram siap ada org like lagi....sila follow saya keh3***




maaf gambar x banyak sbb mostly private huahuahua!!! =P

No comments:

Post a Comment