Thursday, June 27, 2013

Coretan Atas Katil #1

Jam menunjukkan jam 2 pagi
Dan aku masih segar
Sambil baring di atas katil yg kurang empuk
Ditemani askar2 nyamuk yg cuba mencari sesuap darah
Hai kenapa tiba2 muncul perasaan ingin tahu yg sangat mendalam ni...
Aku membelek blog dia satu persatu
Dari latest entri sampai la di saat pertama dia menjadi blogger
Dia memang pandai menulis
Dan tumpuanku terarah pd tahun 2011...
Wah jiwang sungguh dia masa tahun ni
Aku baca satu persatu entri itu
Hati, cinta, sedih, kecewa, gembira, bahagia
Semuanya bercampur baur sepanjang tahun itu
Sumpah!!!
Alangkah terasa sedikit hatiku...
Betapa dia sayangkan kekasihnya yg dulu...
Betapa dia serius dengannya...
Ya aku cemburu
Dan aku takut
Adakah aku akan menjadi seperti dia kelak?
Adakah dia akan buat begitu kepadaku nanti?
Just go with the flow
Itulah yg sering diungkapkan olehnya
Ya aku takut
Ya aku risau
Kerna aku telah mencintai dia sepenuh hatiku
Ikhlas dan jujur
Bagiku dialah yg terbaik
Tiada yg lain
Hanya kau seorang...
Janjilah denganku....jangan pernah tinggalkanku...

No comments:

Post a Comment