Wednesday, April 17, 2013

Mereka.... Istimewa

Assalamualaikum ahli2 blogger.. Lama sungguh ana tidak menulis maklum la moodswing je hari2. Hilang la idea dan mood nak post benda baru cheh mcm perempuan berbadan dua jek. Ok la sekarang ni adalah waktu cuti semester aku selama 2 bulan. Aku nak story sikit apa yg aku da buat utk sebulan yg pertama...

Untuk sepanjang cuti ni aku kena complete kan kursus elektif aku. Apakah? Ok kursus elektif adalah wajib bagi semua pelajar medic ukm dgn syarat diorang pass final exam tahun 3 atau 4. Kalah dah kena reseat paper dua2 tahun ni dikecualikan. Kursus ni adalah syarat wajib utk graduate nanti.

Apa yg aku pilih? Mula2 pening jugak nak buat apa. Last2 kwn aku ajak buat dekat sekolah mak dia. Jadi apa? Jadi cikgu laa... Cikgu bagi kelas pendidikan khas. Atau dlm bahasa US special kids. Kitorang posted kat smk seri gading batu pahat lebih kurang 45 minit dari rumah aku gak. Kena la bgn awal2 pagi pukul 6.30 dah kena keluar rumah dah sbb aku ulang alik sorang2 tiap2 hari. Nasib baik 2 minggu je.

Apa yg seronok jadi cikgu? Seronok sgt!!! Aku x nafikan memang penat jadi cikgu nak siapkan kerja, buat bahan membantu mengajar, uruskan hal2 pelajar dan melayan kerenah budak2. Student aku ada la dlm 15 org dan range umur dari 13 ke 18 tahun. Most of them perempuan. So faham2 la bila da jumpa cikgu lelaki hot hensem lagi macho mcm aku #silatumbukaku #dush. Diorang sgt mesra melayan kerenah diorang kadang2 penat jugak aku. Tapi apa yg buatkan aku sgt sayang dekat mereka ialah cara mereka melayan kami. Dapat rasa mcm kita btl2 dihargai oleh mereka. Balik sekolah cium tgn, nampak aku ucap salam dan hai muka sentiasa senyum dan ceria.

Bila dah habis posting kat situ secara jujur aku sgt2 rindu nak mengajar diorang lagi. Semoga diorang menjadi insan yg berguna. They are not born to be disabled but they are born to be SPECIALS. Assalam...

No comments:

Post a Comment