Friday, November 23, 2012

a Road to be a Surgeon

Assalamualaikum... salam maal hijrah kpd semua umat islam seluruh dunia. Hari yg sgt 'hectic' menyebabkan aku x dpt nak update new story kat sini.. Siapa bilang surgery x sibuk? Dengan logbook yg byk lagi capang, procedures yg berlambak x tengok lagi, teaching yg x tentu membuatkan hari2 aku dlm surgery ni agak memenatkan.


Pengalaman yg aku garap masa posting IM dulu mmg membantu jugak sbb surgery dgn IM ni mcm adik beradik tapi lain mak. byk kes yg aku tengok ada jugak kat ward IM dulu cuma kali ni patients admit sbb nak buat surgery. Cuma physical exams surgery ni lebih ringkas n x panjang but masih lebih kurang mcm IM. 

Akhir kata, surgeons mmg cool bebeh! Semua nampak ada style sendiri. Bayangkanlah masuk OT surgeons tgh buat operation sambil dgr lagu alleycats. Ada style lah! Teringin gak kat dlm hati nak jadi surgeon suatu hari nanti. Tapi aku x hebat anatomy kang tersalah potong kena sue pulak. Currently aku baru habis dgn team breast & endocrine dan next team aku ialah minimillay invasive surgery. Hope dpt buat yg terbaik utk surgery sbb failure rates meningkat utk last semester. Takut pulak. Chaiyok qamar!


No comments:

Post a Comment