Tuesday, October 9, 2012

Antara Cita & Cinta



assalamualaikum. ada masa terluang lepas tamat short case exam, nak update post la. lepas ni akan busy utk theory paper pulak. alhamdulillah Allah maha Besar. Dia sgt membantu dan memudahkan urusanku hari ini. syukur...


antara Cita dan Cinta. kalau korang akan pilih yg mana satu dulu? korang rasa korang x boleh hidup tanpa cinta? atau korang nak berjaya capai cita2 dulu baru mengenali cinta? ataupun korang nak Cita & Cinta seiringan? lain org lain matlamatnya. bagi aku, dua2 penting tetapi kenalah memadai pd masanya. mungkin buat masa ni Cita lebih penting daripada Cinta. perjalanan aku sbg pelajar masih jauh lagi. masih byk lagi yg perlu dikejar dan digapai. Cita x kan dtg tanpa usaha, mcm Cinta jugak. mungkin itulah yg dia rasa. Cita sentiasa berada dlm top 1 matlamat hidup dia. aku x boleh nak halang dia & aku x nak menjadi penghalang dia mengjar Cita2 dia. mungkin aku juga kena fokus dalam arena utk berjumpa dgn Cita. aku patut lebih ghairah hendak bermadu asmara dgn Cita daripada Cinta yg x tentu kekalnya. Cinta lahir dari-Nya. biarlah apa yg dah ditetapkan dan ditakdirkan utk kita janganlah kita risau. Semuanya sudah tertulis. dia selalu pesan mcm tu. jgn sampai apa yg dikejar x dpt, yg digendong berciciran. kena kawal hati & perasaan, jaga nafsu dan terus fokus kejar matlamat hidup. insyaallah Dia dah tetapkan jodoh kita msg2 bila dah tiba masanya. sesungguhnya Dia maha Mengetahui segalanya...


hanya ada satu Cinta yg plg Agung...Cinta kpd Allah







salam



 

1 comment:

  1. dia adalah untuk kamu kalau kamu betul-betul ikhlas dengannya. sabar dan capai cita-cita kalian dahulu

    ReplyDelete