Sunday, August 5, 2012

EP 04 - Fatimah Zarra

Pagi itu Atim pergi ke Pejabat Prasiswazah utk menyerahkan borang yg sudah siap diisi. Sedang dia sibuk berurusan di kaunter, tiba2 kedengeran salam daripada seorang jejaka.

"Assalamualaikum Zara." Amir lebih selesa memanggil Atim dgn Zara. Menurutnya gelaran itu lebih klasik daripada Atim. 

"Waalaikumussalam. Amir buat apa kat sini? Nak serahkan borang jugak ke?" tanya Atim.

"Ya Zara. Semua dah selesai. Zara tunggu apa ni? Jom saya belanja minum dekat kafe." ajak Amir.

"Oh sekejap ye sikit je lagi ni. Semua dah complete tinggal nak kena check je ni." 

Setelah semuanya selesai mereka berdua berjalan menuju ke kafe. Sambil mengatur langkah, ada perkara yg dibincangkan mereka.

"Zara da ready ke nak fly minggu depan?" tanya Amir.

"Itu la actually byk benda lagi saya nak kena selesaikan ni. X sangka pulak kena fly secepat ni. Hari tu Prof Laila kata mungkin dlm masa 3 minggu lagi kan?"

"Ya itu la. Bila dikenang balik rasa sayang nak tinggalkan medic school ni. Zara sedar x nanti kita akan grad lewat sikit dari diorang?"

"Ya saya tahu. Entah la Amir, saya mmg teringin sangat nak join program ni. Dulu time senior kita briefing pun da berangan da nak gi UK. Haha..." ketawa kecil Atim.

"Oh ya ke. Ok la harap kita bila kat sana dpt la kerjasama ok. Oh ya Zara da pilih tajuk x? Prof bagitau saya nanti kita akan ada supervisor dari uni kat sana. Takut pulak rasanya ni..."

"Belum lagi. Saya akan tanya pendapat Prof dulu kot. Insyaallah Amir boleh la. Kita sama2 banggakan nama uni kita ok?"

Mereka saling menderma senyuman sesama sendiri menuju ke kafe. Tiba2 Atim ternampak Danial. Dia ingin berjumpa dgn Danial utk memberitahu ttg keberangkatannya nanti.

"Amir saya minta diri dulu ok. Ada hal lain la."

"Ok Zara jumpa nanti."

Atim terus pergi ke arah Danial. Ramai sungguh org hari itu. Agak sesak org2 beratur di kaunter utk membayar makanan yg diambil. Atim cuba utk mendekati Danial tetapi keadaan yg sesak menghalangnya. Atim cuba utk menghubungi Danial tetapi tidak diangkat. 

"Barangkali dia silent phone dia kot" bisik Atim.





update sementara tunggu nak berbuka....enjoy!!!
salam ^^

1 comment: