Thursday, April 8, 2010

The Road I've Taken

Aku nk kongsi skt cerita hdp aku. sejak aku lahir, belajar ABC123, ambik UPSR, sambung plak ngan PMR dan SPM. Apa yg terjadi dlm hidupku ini??? jom hayatinya (cam best sgt je)....

Tanggal 27 feb 1991, lahir la aku ke dunia yg fanaa ini. Aku tros membesar, membesar, dan tros membesar hingga la aku masuk darjah 1 (dulu panggil darjah bukan tahun) kat SK Simpang Rengam. Aku ske skola kat sini. Best sgt2!!! Melalui skola ni la aku mengenali erti persahabatan. Dapat jumpa klik2 aku (azmi satar, hanesa esa, ahmad bayhaki, emeylia, nabila). Best kwn ngan korang sume!!! PTS aku tk dpt cmrlg, so aku tk lompat thn la. Takpe, troskn usaha. Masuk darjah 6, still ngan klik2 aku. Even makin rapat. Ktorg umpama power rangers yg kne slmtkn bumi (skola aku) dri kehancuran (kejatuhan prestasi). Aku ranger biru kot. UPSR berlalu, tpi tk la bgos sgt. Sedih gler coz klik2 aku yg lain sume dpt perfect. Aku sangkut kat sains plak. Huhuhu... Mungkin ada gsk tempias sbb aku aktif sukan kot. Masa darjah 6 la aku dpt wakil joho ke MSSM kat melaka dlm acara lari berpagar. Takpe la, tkde rezeki la kot. Alhamdulillah... Berpisah la dgn dorang sume. Sayonara SKSR.....

Hidup aku diteruskan kat SMK Simpang Rengam. Skola ni bgi aku, tmpt aku kenal erti menjadi plaja sbnr. Byk keje kne buat... Dgn homeworks yg berlambak, jwtn yg aku kne sandang, expectation dri sume org... Fuhhh!!!! Penat gak laa... Tpi aku srnk jlnkn tanggungjwb aku sbg plaja kat skola ni. Msk je form 3 mesti la sbk ngan PMR plak. Aku tekad, tk nk da aktif sukan. lgpn lme tk training, pancit suda... Huhuhu... Hasil fokus aku, aku berjaya dpt 8A masa PMR. Gembira gler ibarat dunia ini aku yg punya. Hahaha... Aku dpt twrn ke SM Sains Seremban. Aku gi dgn brt hati (ikut kehendak ayah) tpi malangya, aku tk blh nk adapt suasana hdp berasrama kat sana (homesick tahap dewa). Maka kluar la aku pulang ke SMKSR smula. Nsb baek tk rmai sgt org prasan. Masa form 5 la masa yg sgt berharga coz kne ambik SPM, penentu hdp aku. Masa tu jgk aku sandang jwtn yg plg diidamkn sume plaja. Ketua pelajar. Seronok sgt jdi ketua pelajar ni. Aku rse mcm skola tu aku yg pnye wlupn dh ada pengetua. Hahaha... Sbb tu aku kne blaja btol2 utk buktikn kebolehan aku kat sume org. SPM berlalu dgn pantasnya, dan kluar la result... Hmm... At first, aku mmg tk blh trima kptsn aku. Knapa la aku bodoh sgt dlm physics ni. Susah sgt nk dpt even A2. Eventually, aku da dpt trima kptsn aku. Cukup la ngan 9A 1B tu.. Selamat tinggal 5SN, SMKSR...

Lepas SPM kne fikir nk ambik course apa plak. Hmm... Hidup ni mmg sntiasa perlu berfikir la.. Aku nk jadi doktor. Impian aku, ibubapa aku, nenek aku, mungkin sdara mara aku jgak. Aku teringin nk msk UM tpi tkde rezeki. So, dpt la Asasi Sains kat UiTM. Hey, jgn pndg rndh kat UiTM. Skrg, sume u sme je bgi aku. Even chanselor UiTM pn yg di-pertuan agong kita. Class gitu!!! Akhirnya dpt gak la aku msk UM, terima kasih kat ada, sepupu aku. Sekarang aku psg impian utk ke UKM plak. Kalau la ditakdirkan rezeki aku kali ni ke sana, aku akn manfaatkn btol2. Asasi pn dh habes. Tunggu la kptsn final semester 2 plak. Hope secemerlang semester 1 laa.. UKM wait for me!!!!!

1 comment:

  1. waa...kalo aku xl0mpat msti aku jdik 'klik' korg erk...
    rindu nyer kt korang...nesa,nad,zati, n sume2 la...da xbape nk egt..da lame da lost cntact...la ne bwu dpat jmpe korang kt fb...

    ReplyDelete